Nauczyciel fizyki: Beata Gawrońska
FIZYKA
1.
Wykorzystywanie wielkości fizycznych do opisu
poznanych zjawisk lub rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych.
2.
Przeprowadzanie doświadczeń i wyciąganie
wniosków z otrzymanych wyników.
3.
Wskazywanie w otaczającej rzeczywistości zjawisk
opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych.
4.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z
analizy przeczytanych tekstów ( w tym popularnonaukowych ).
Kryteria wymagań na poszczególne oceny z Fizyki
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który: -posiada wiadomości i umiejętności wykraczające poza program nauczania, -potrafi stosować wiadomości w sytuacjach problemowych, -umie rozwiązywać problemy w sposób nietypowy, -sprostał wymaganiom na oceny:5, 4, 3, 2.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który: -w pełnym zakresie opanował wiadomości i umiejętności programowe, -zdobytą wiedzę potrafi zastosować w nowych sytuacjach, -jest samodzielny-korzysta z różnych źródeł wiedzy, -potrafi zaplanować i przeprowadzić doświadczenie fizyczne, -rozwiązuje samodzielnie zadania rachunkowe i problemowe.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: -opanował w dużym zakresie wiadomości określone programem nauczania, -poprawnie stosuje wiadomości do rozwiązywania typowych zadań lub problemów, -potrafi wykonać zaplanowane doświadczenie z fizyki, rozwiązać proste zadanie lub problem.
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który: -opanował w podstawowym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem, -potrafi zastosować wiadomości do rozwiązania zadań z pomocą nauczyciela, -potrafi wykonać proste doświadczenie fizyczne z pomocą nauczyciela, -zna podstawowe wzory i jednostki wielkości fizycznych.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który: -ma braki w wiadomościach i umiejętnościach określonych programem, a braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia, -zna podstawowe prawa i wielkości fizyczne, -potrafi z pomocą nauczyciela wykonać proste doświadczenie fizyczne.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który: -nie opanował tych wiadomości i umiejętności, które są konieczne do dalszego kształcenia, -nie potrafi rozwiązywać zadania teoretycznego lub praktycznego o podstawowym stopniu trudności, nawet z pomocą nauczyciela, -nie zna podstawowych praw, pojęć i wielkości fizycznych.
Opracowała : mgr B.Gawrońska
Jak będę sprawdzała wiadomości i umiejętności ucznia?
Za co będę oceniała? Ile razy w semestrze?
Prace klasowe po zakończeniu każdego działu
Przygotowanie do lekcji powtórzeniowej po zakończeniu każdego działu
Odpowiedzi ustne(z 3 ostatnich lekcji) przynajmniej 1 raz
Prace domowe przynajmniej 1 raz
Kartkówki(niezapowiedziane z 3 ostatnich lekcji) przynajmniej 2 razy
Aktywność na lekcji na każdej lekcji uczeń ma możliwość otrzymania +”,zgromadzenie pięć „+” to 5 z aktywności
Rozwiązywanie zadań obliczeniowych przynajmniej 1 raz
Praca w grupie przynajmniej 1 raz
Zeszyt 1 raz
Prace dodatkowe w zależności od sytuacji, praca dodatkowa wg zaleceń to 6
|