Nauczyciel mgr Paweł Kamiński Umiejętności kluczowe
CHEMIA
1.
Poznanie właściwości substancji występujących w
otoczeniu ucznia oraz możliwości ich przemian.
2.
Znajomość złożoności budowy substancji w stopniu
umożliwiającym interpretację obserwowanych zjawisk.
3.
Posługiwanie ssię nomenklaturą chemiczną.
4.
Kształtowanie umiejętności wnioskowania na
podstawie obserwacji doświadczeń.
5.
Wykonywanie prostych obliczeń chemicznych.
6.
Bezpieczne posługiwanie się substancjami, które spotyka
w życiu codziennym oraz podstawowym szkłem laboratoryjnym.
W przedmiotowym systemie oceniania z chemii, w całym cyklu kształcenia w gimnazjum przewiduje się 9 godzinnych sprawdzianów pisemnych, w postaci testów. Orientacyjny podział ilości sprawdzianów na poszczególne klasy: Klasa I - 2 Klasa II - 4 Klasa III - 3
Testy obejmują różne zadania: wyboru, z luką, otwarte, zapis reakcji chemicznych, rozwiązanie zadań rachunkowych. Za poprawną odpowiedź uczeń otrzymuje - 1 punkt, za błędną lub brak odpowiedzi – 0 punktów.
Proponowane normy na poszczególne oceny wyrażone w procentach: bardzo dobry - 85% - 100% dobry - 70% - 84% dostateczny - 55% - 69% dopuszczający- 40% - 54% niedostateczny- 39% i mniej Sprawdzanie wiadomości i umiejętności z chemii w klasach I –III odbywa się w następujący sposób:
1.Odpowiedzi ustne 1 - 2 oceny w semestrze, oceny w skali 1-5. 2. Prace pisemne - sprawdziany z działów: 9 w ciągu trzech lat kształcenia, oceny w sali 1-5, - kartkówki: 2 – 3 w semestrze, oceny w skali 1- 5,
3. Aktywność na lekcji - ocenianie najbardziej aktywnych uczniów, oceny w skali 3 - 6
4. Praca w grupach - ocenianie uczniów z grupy tą samą oceną, oceny w skali 2 - 5 - 5. Prace domowe - kontrolowane na każdej lekcji, niektóre oceniane, oceny w skali 1- 5
6. Referaty - przedstawienie referatu przed całą klasą, oceny w skali 4 – 6,
7.Korzystanie z innych źródeł informacji - ocenie podlegają wyróżniający się uczniowie, oceny w skali 4 - 6
Uczeń może poprawić ocenę niedostateczną na zasadach przyjętych w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania w PGO.
Uczeń w semestrze może być 1 raz nieprzygotowany, w uzasadnionych sytuacjach i po zgłoszeniu tego faktu nauczycielowi przed zajęciami.
|