|
I. Zakrzewska, T. Polaszewski |
Pomimo
tego, że książki są dziś dostępne w bibliotekach bez żadnych opłat i
większych ograniczeń, to problem z czytelnictwem uczniów odczuwa wiele
bibliotek.
Jak zachęcić młodych ludzi do korzystania z zasobów biblioteki szkolnej?
Ciekawym i skutecznym sposobem jest grywalizacja. Gry od zawsze były formą utrudniania
konkretnej aktywności w celu zwiększenia jej atrakcyjności i przyjemniejszego przeżywania,
np. procesu ucznia się.
26 października 2018r., już po raz piąty, uczniowie naszej szkoły wzięli
udział w grze bibliotecznej pod hasłem "Na tropach Sowy". Tegoroczna edycja
była przeznaczona dla uczniów klas ósmych, jako forma integracyjnej imprezy
czytelniczej. Celem gry było kształtowanie nawyku korzystania ze zbiorów
biblioteki, promocja biblioteki szkolnej, zachęcanie uczniów do aktywności i
motywowanie ich do zdrowej rywalizacji.
Trzyosobowe
zespoły uczniów rozpoczęły grę o godz. 750.
Każda z drużyn podążała inną trasą, odbierając zadania i wykonując je w
wyznaczonych miejscach. Zadaniem uczniów było przejście całej trasy, wykonanie
wszystkich poleceń oraz znalezienie ukrytego rekwizytu. Zadania związane były z
książką, czytaniem i biblioteką.
Zwycięzcami w tej rywalizacji
zostali uczniowie z klasy 8a: Natalia Kwiatkowska, Daria Olkiewicz i Piotr
Stępiński. Drugie miejsce wywalczyli uczniowie klasy 8b: Kacper Aleksandrzak,
Aleksander Wdowiak i Wiktor Ziętara. Drużyny otrzymały dyplomy dla klasy i
drobne upominki.
Mamy
nadzieję, że gra biblioteczna, dzięki nowoczesnej, aktywizującej formule,
wzbudziła wśród uczniów pozytywne emocje. Drużyny z zaangażowaniem wypełniały
wszystkie zadania. Z zadowoleniem można stwierdzić, że gra dostarczyła przyjemnych
wrażeń i była okazją do zdobywania punktów, wykazania się wiedzą,
współzawodnictwa oraz dobrej zabawy.
Irena Zakrzewska |