„Naród, który nie zna
swojej przeszłości
umiera i nie buduje przyszłości”
Cel:
Uświadomienie uczniom, że historia to
nasze dziedzictwo i pamięć o przeszłości „małej”
i „wielkiej” ojczyzny.
Cele szczegółowe:
1.
Rozwijanie
zainteresowań historią;
2.
Popularyzowanie
historii wśród uczniów gimnazjum;
3.
Umożliwienie
uczniom sprawdzenia swoich wiadomości i umiejętności historycznych;
4.
Rozwijanie
talentów historycznych;
5.
Przygotowanie
do życia w społeczeństwie, które jest dumne z tak bogatej historii;
6.
Stworzenie
właściwej atmosfery, życzliwej rywalizacji, współdziałanie w grupie;
7.
Rozwijanie
inwencji twórczej;
8.
Dostarczenie
uczniom satysfakcji i radości z
obcowania z historią „małej”
i „wielkiej ojczyzny” poprzez wycieczki;
9.
Wychowanie
według wartości, które ważne są w życiu człowieka znającego historię swojego
narodu (tolerancja, szacunek, suwerenność, poszanowanie praw).
Miejsce realizacji:
Publiczne Gimnazjum im. Ziemi
Kujawskiej w Osięcinach
Organizator:
Publiczne Gimnazjum im. Ziemi
Kujawskiej w Osięcinach
Koordynatorzy:
Nowak Marianna
Hejman Małgorzata
Rosińska Barbara
Działania i formy realizacji:
L.p.
|
Działanie
|
Termin
|
Forma realizacji
|
Osoby odpowiedzialne
|
Efekty
|
1.
|
Inauguracja Roku Historii
|
wrzesień
|
Montaż słowno- muzyczny
|
B.Rosińska
M.Hejman
M. Nowak
|
Uczeń zna najważniejsze karty historii Polski od
966r do 1989r.
|
2
|
Wykonanie gazetki ściennej
promującej historię
|
wrzesień
|
gazetka
|
M.Hejman
|
Obcuje z historią
|
3.
|
Wycieczka do muzeum w Biskupinie
|
23. 09. 2016
|
- udział w pokazie mody,
- oglądanie stałej wystawy z życia
ludności
starosłowiańskiej,
- poznanie dawnych zawodów
|
J. Izydorska
M. Nowak
B.Rosińska
|
Wie jaką
preferowali modę Słowianie
Porównuje zawody wykonywane dawniej a dziś,
Opisuje życie ludności starosłowiańskiej
|
4.
|
Wycieczka rowerowa do miejsc pamięci bitwy pod Płowcami
|
wrzesień
|
- sesja zdjęciowa,
-poznanie historii bitwy pod Płowcami
|
Wychowawcy klas trzecich i n-le historii
|
Szanuje regionalne miejsca pamięci
|
5
|
Kim jest postać historyczna?
|
październik
|
- wystawa na drzwiach klas ważnych
postaci w historii Polski
|
Wychowawcy klas
|
Docenia wkład wielkich postaci historycznych w
rozwój Polski
|
6.
|
Apel z okazji Święta Niepodległości
|
listopad
|
|
Nauczyciele historii, muzyki , informatyki
|
Szanuje święta narodowe
|
7.
|
Opieka nad grobami zasłużonych na
cmentarzu parafialnym w Osięcinach
|
Cały rok szkolny
|
- dbanie o grobowiec ułana
Zielińskiego, Grób Nieznanego Żołnierza ibłogosławionych księży
Matuszewskiego i Kurzawy
|
n-l świetlicy
i religii
|
Oddaje hołd zasłużonym gminy Osięciny
|
8
|
Lekcje muzealne
Muzeum Etnograficzne we Włocławku,
Muzeum Powstania Warszawskiego,
|
Według harmonogramu
|
Udział w warsztatach organizowanych
przez pracowników muzeum
|
wychowawcy
|
Bierze udział w żywej lekcji historii
|
9.
|
Gotyk na dotyk – wycieczka do Torunia
|
Według planów wychowawczych
|
- wycieczka edukacyjna
|
|
Odróżnia cechy charakterystyczne stylów w
architekturze
|
10.
|
Wielcy naukowcy w dziedzinie
przedmiotów ścisłych
|
Według planów wynikowych
|
-zajęcia lekcyjne
|
Nauczyciele przedmiotów ścisłych
|
Rozumie wkład wielkich naukowców
W rozwój cywilizacji
|
11.
|
Herb Gminy Osięciny dawniej i dziś
|
grudzień
|
|
|
|
| |
|